Doe mee aan de #SamenSterkmetTaal Challenge van NBD Biblion

Wist je dat maar liefst 2,5 miljoen volwassenen in Nederland moeite hebben met lezen, schrijven en/of rekenen? Stichting NBD Biblion wil hier verandering in brengen en lanceert daarom de #SamenSterkmetTaal challenge tijdens de Week van Lezen en Schrijven (8-15 sept). De stichting roept bibliotheken op om hun inzet voor taalvaardigheid te laten zien.

Hoe kan je meedoen?
Maak een foto van hoe jullie op de Week van Lezen en Schrijven inspelen, bijvoorbeeld van jullie up-to-date collectie of van jouw bestellijst en post deze op Instagram met de hashtag #SamenSterkmetTaal. Tag @NBDBiblion in deze post zodat wij deze kunnen delen en we met elkaar meer aandacht kunnen vragen voor de Week van Lezen en Schrijven.

Tot wanneer loopt de actie?
Deel de foto voor 31 oktober op Instagram. Uit alle berichten kiezen wij een winnaar die we na 31 oktober bekend maken op Instagram.

De winnaar
De bibliotheek die op zijn manier het best inspeelt op het belangrijke onderwerp wint een boekenpakket ter waarde van € 100,- om de collectie te versterken.

Themalijst
Speciaal voor de Week van Lezen en Schrijven is er een themalijst samengesteld met titels van Uitgeverij Eenvoudig Communiceren, geschreven in begrijpelijke taal. Deze lijst vind je HIER.

Over de Week van Lezen en Schrijven
Wil jij weten hoe jij als bibliotheek extra aandacht kan vragen voor deze belangrijke week? Bekijk dan deze pagina van Stichting Lezen en Schrijven en kijk hoe jouw bibliotheek mee kan doen.