Bianca Pieters wordt de nieuwe directeur-bestuurder van FlevoMeer Bibliotheek

Bianca Pieters begint per 15 mei 2024 als directeur-bestuurder van FlevoMeer Bibliotheek. Hiermee eindigt een periode van interim-bestuur. Bianca Pieters gaat leiding geven aan de bibliotheekorganisatie voor de gemeenten Dronten, Lelystad, Noordoostpolder, Urk en Zeewolde.

Bianca heeft ruime leidinggevende ervaring met transitieprocessen in zowel de bibliotheekbranche als het publieke domein. Hiervoor was zij werkzaam als interim manager & teamcoach binnen het maatschappelijk domein. Van 2016 t/m 2019 was zij werkzaam voor Stichting Lezen & Schrijven als (senior) adviseur, projectleider en programmamanager. Daarvoor was zij onder andere werkzaam voor de OBA en Probiblio.

Bianca over haar nieuwe rol: Het motto van FlevoMeer Bibliotheek is “haal het beste uit jezelf én elkaar”. Ik vind dat een prachtig uitgangspunt voor zowel de interne organisatie als extern naar onze klanten.  Mijn ambitie is om FlevoMeer Bibliotheek nog steviger te positioneren als dynamische en laagdrempelige plek midden in de samenleving, waarin collega’s en inwoners kunnen blijven groeien en ontwikkelen.  Ik kijk er naar uit om bij te dragen aan de brede maatschappelijke opgaven binnen de gemeente. Niet alleen op het gebied van cultuur, ook voor (digitale)educatie en een leven lang leren én als sociale plek waar iedereen mee kan blijven doen. Samenwerking met onze culturele-, educatieve- en sociale partners is daarin essentieel. Vanuit mijn rol als directeur-bestuurder wil ik daar een verbindende rol in spelen. Om te onderzoeken waar de bibliotheek richting de toekomst van nog meer betekenis kan zijn in de integrale maatschappelijke vraagstukken. Ik kijk er naar uit om mij hier met het managementteam, collega’s, vrijwilligers en partners met veel energie en werkplezier voor in te zetten.”

De Raad van Toezicht is heel blij met de benoeming van Bianca Pieters.
Fatiha El Hamdaoui, voorzitter Raad van Toezicht: “Met Bianca komt er een maatschappelijk bevlogen, ondernemende en servicegerichte directeur-bestuurder aan het roer te staan van FlevoMeer Bibliotheek, die focus creëert en duidelijk richting geeft aan de organisatie. Zij gaat op de ingeslagen weg verder en zal samen met het team aan de slag gaan om de plannen door te ontwikkelen en de doelstellingen en resultaten te realiseren.”