Bibliotheek Den Haag start online programma Bieb070@Home

Onder de noemer Bieb070@Home gaat Bibliotheek Den Haag op 14 januari van start met een online programma met onder andere concerten, interviews, workshops, voorleessessies en webinars.

Bibliotheek Den Haag ontvangt online in het kader van Bieb070@Home op woensdag en donderdag- en vrijdagavond verschillende gasten, zoals stadsarcheoloog Corien Bakker, ‘geluksprofessor’ Patrick van Hees en schrijver en columnist Nico Dijkshoorn. Elke woensdagmiddag is er voor jonge kinderen Bieb070@Home-kids, met online workshops of voorlees- en knutselsessies en elke woensdagavond is er een talkshow van Sjaak Bral, die met bekende Hagenaars en Hagenezen in gesprek gaat over actualiteiten, literatuur en muziek. Verder biedt het programma online concerten van Abdel, Duo Tango Extremo, Hue Blanes Jazztrio en klassieke muziek van onder anderen Beethoven, Bach en Tchaikovsky, gespeeld door twee studenten van het Koninklijk Conservatorium.

Het online programma loopt in ieder geval door tot eind maart.

Hoofd marketing Esther Habers van Bibliotheek Den Haag zegt over het initiatief: ‘Voor elke leeftijd is er iets te doen. Normaal gesproken organiseren we 12.000 activiteiten per jaar. Dit jaar is natuurlijk nog maar net begonnen, maar de meeste dingen zijn nu natuurlijk niet mogelijk. Bieb070@Home biedt een uitkomst, waarbij iedereen tot en met eind maart op woensdag, donderdag en vrijdag vanuit huis gratis kan aanschuiven bij het veelzijdige culturele programma.’