Bibliotheek West-Achterhoek organiseert Midzomer Online Biebfestival

Op 24 juni organiseert Bibliotheek West-Achterhoek het zogeheten Midzomer Online Biebfestival. Gedurende de dag kunnen er via de website van de bibliotheek online verschillende activiteiten gevolgd worden, zoals een voorleesestafette, optredens van artiesten en een BiebQuizChallenge.Bibliotheek West-Achterhoek schrijft op haar website over het online biebfestival onder andere: ‘Geen festivals deze zomer. Dat kan niet, dachten we. Wij gaan gewoon een online festival organiseren op de langste dag van het jaar: Midzomer 24 juni.’ Tijdens de dag vindt er onder meer een voorleesestafette plaats waarbij het boek DeVrouwenslagerij van Ilja Gort wordt voorgelezen door de medewerkers van de bibliotheek. Verder zijn er optredens van diverse artiesten uit de Achterhoek en kan men ‘s avonds meedoen met de #blijfthuisquiz op Youtube.
Er is een Boek the Party Special Edition waarin Wouke van Scherrenburg Pieter Waterdrinker, Bas Heijne en Ilja Gort interviewt over hun boeken en hun lockdown periode in Rusland en Frankrijk en voor de kinderen is er het BliefThuus Tournooi van De Graafschap, en zijn er verder nog een speurtocht en een BiebQuizChallenge. En voor de allerkleinsten wordt er een Voorleesmarathon georganiseerd.

Frans Miggelbrink is de hele dag aanwezig om bezoekers van het festival te interviewen voor het speciale Achterhoek Biebfestival Journaal, aldus Bibliotheek West-Achterhoek.
Het Online Biebfestival is op 24 juni te volgen via de website van de bibliotheek.