Bibliotheek Hilversum ontvangt sleutel nieuwe pand

Foto: Studio Kastermans

Bibliotheek Hilversum heeft de sleutel van het nieuwe pand aan de Gooische Brink ontvangen. De komende tijd wordt er flink verbouwd. In het nieuwe thuis krijgt de bibliotheek naast een collectie van 60.000 boeken onder andere een mediacafé, theater, workshopruimtes, een studio en een medialab.

Een trotse Els Brons, directeur van de Bibliotheek Hilversum: “We zijn straks veel meer dan alleen een bibliotheek. We worden de huiskamer van Hilversum, een plek waar van alles te doen is en waar iedereen welkom is.”

Als de verbouwing afgerond is, verhuizen naast de Bibliotheek Hilversum onder andere ook Art Hilversum, Globe CKC, NH Gooi en Hilversum Marketing naar de nieuwe locatie. Verder komen er in de nieuwe Bibliotheek zo’n 250 studieplekken. Ook het LAB Mediaplein krijgt een vaste plek in de nieuwe bieb.

Els Brons: ‘De nieuwe bibliotheek wordt geen standaard bibliotheek, maar een plek met digitale experimenten, workshops en evenementen. Media is een belangrijk onderdeel van Hilversum. Met Lab Mediaplein zorgen we ervoor dat Hilversummers zowel binnen als buiten de Bibliotheek media ervaren. Het maken, beleven en leren over media mag in de nieuwe bibliotheek niet ontbreken.’

Lees ook het artikel op de website van het Lab Mediaplein.