Bibliotheek Waterland laat een drone door de bieb vliegen

De Bibliotheek Waterland heeft een drone door de bibliotheek laten vliegen waardoor kijkers kunnen zien hoe de bibliotheek er van binnen uitziet en welke verschillende activiteiten er georganiseerd worden.

Tekst: Sylvia Bakker

In het openingsshot is de cover te zien van het prachtige boek De Bibliotheek van James W. Campbell, Jr. In het boek staat onder andere dat:

•Boekenverzamelingen door de eeuwen heen de geleerdheid en cultuur van hun eigenaar symboliseren.
•De bibliotheek is in zijn hoogste vorm een totaalkunst geworden waarin schilderkunst, sculptuur, meubels en architectuur in een naadloos en dramatisch geheel samenkomen.
•Elk tijdperk en elke cultuur heeft de bibliotheek opnieuw uitgevonden, gemodelleerd naar eigen prioriteiten en interesses, en al doende een afspiegeling geschapen van de beschaving zelf.

De film is gemaakt door Kenneth Nwosu.