Bibliotheken 20 mei weer open, wel beperkingen

Foto: de Bibliotheek West-Achterhoek

Op 20 mei mogen zoals bekend de bibliotheken weer open. Wel zijn er nog steeds beperkingen die per bibliotheek zelf ingevuld worden. In het algemeen:

•Er geldt een maximumaantal bezoekers per bibliotheek, en dit wordt gecontroleerd.
•Het dragen van een mondkapje is verplicht.
•In sommige bibliotheken geldt een maximale verblijfsduur.
•Het is (soms) verplicht om een winkelmandje mee te nemen.
•Bij sommige bibliotheken is handdesinfectie verplicht.
•Er wordt een gezondheidscheck uitgevoerd. (Vragen over klachten.)
•Blijf thuis als je een van de volgende klachten hebt: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest, verhoging (tot 38 graden).
•Kom alleen naar de bibliotheek. Of maximaal met 1 ander gezinslid.
•Blijf thuis als iemand bij je thuis koorts heeft (vanaf 38 graden en/of benauwdheidsklachten)
•Contactgegevens van bezoekers worden gevraagd voor eventueel bron- en contactonderzoek van de GGD. Deze gegevens worden niet langer dan 14 dagen bewaard.
•Er wordt vaker schoongemaakt.
•Er is een verplichte looproute ingesteld. (Indien mogelijk aparte in- en uitgangen.
•Computerplekken zijn soms niet beschikbaar of beperkt (bijvoorbeeld maximaal 15 minuten.)
•Leestafels,  werk- en studiefaciliteiten zijn niet of beperkt beschikbaar.
•De afstandsregel van 1,5 meter wordt nageleefd.
•Er kunnen nog geen activiteiten plaatsvinden in de bieb, maar de online activiteiten gaan door.