Coronakunstwerk op ramen Bibliotheek Nijkerk

De ramen van de Bibliotheek in Nijkerk zijn door Lotte Wolf, tweedejaars student illustratie aan de Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht., beschilderd met een kunstwerk over corona. Het kunstwerk bestaat uit raamschilderingen met speciaal krijt en is op de binnenkant van de ramen aangebracht. De beschilderde ramen blijven zichtbaar tot en met 10 juli 2021. Daarna wordt het weer uitgewist.

Bezoekers kunnen de dialoog met elkaar aangaan over dit onderwerp. Het project heet “Meet the Public”. Het is het afrondende project van het tweede jaar waarin Lotte haar eerste stappen zet om “haar publiek te ontmoeten”. Dit kan van alles zijn zolang het maar een samenwerking is. De doelen van Lotte zijn hierbij om een publiek op te zoeken waar ze een dialoog mee kan beginnen met inhoud en om meer contacten te leggen. In haar werk zoekt ze balans tussen belangrijke dialogen en escapisme. Kunst bestaat voor haar in deze wereld om te navigeren en af en toe te ontsnappen.

Lotte Wolf: “het kunstwerk zorgt voor een dialoog waar ik een vraag stel en waar het publiek dan over na kan denken. De Bibliotheek is hiervoor de perfecte plek als ontmoetingsplaats en centrale locatie voor informatie. Ik wil deze schilderingen centreren rond de verwarringen die worden veroorzaakt door de honderden feiten en meningen die bestaan rondom de corona. We krijgen veel informatie over de corona via het internet, vaak van mensen die in deze tijden een hele andere ervaring hebben dan wij zelf”.

Het Instagramaccount van Lotte is HIER te vinden.