De Bibliotheek Emmen en De Kunstbeweging worden Facet

Foto: Marielle Hensums. Op de foto staan medewerkers van zowel Bibliotheek Emmen als De Kunstbeweging voor de centrale vestiging in Emmen.

Met ingang van 9 april gaan de Bibliotheek Emmen en De Kunstbeweging samen verder onder de naam Facet. Deze nieuwe naam staat symbool voor de veelzijdigheid en veelkleurigheid van de Emmense samenleving, haar inwoners en het brede aanbod van Facet. Alle facetten komen aan de orde. De nieuwe organisatie staat midden in de samenleving en wil met taal, kunst en cultuur een belangrijke bijdrage leveren aan de ontwikkeling van Emmen en haar inwoners.

‘We zijn dé plezierige plek waar we met taal, kunst en cultuur werken aan de ambities en uitdagingen van de gemeente Emmen en de inwoners. Wij dragen bij aan een vaardige samenleving waarin iedereen taalvaardig is, digitaal mee kan komen en toegang heeft tot de informatie die je nodig hebt voor een rol in de maatschappij. Met de creatieve kracht van kunst stimuleren wij inwoners en organisatie in hun ontwikkeling. We bevorderen cultureel plezier in wijken en dorpen zodat iedereen die wil mee kan doen en zich kan ontwikkelen’, legt directeur/bestuurder van Facet Nicole Stiekema uit.

Facet geeft met een divers aanbod aan cursussen, bijeenkomsten, activiteiten, persoonlijke hulp, ontmoeting, materialen, advies, en nog veel meer, invulling aan ‘ontdekken, oriënteren en ontwikkelen en ontmoeten’ via taal, kunst en cultuur.

Op zaterdag 9 april a.s. vindt op het Noorderplein in Emmen de feestelijke opening van Facet plaats, om 14.00 uur vindt er een officieel moment plaats. Ook zijn er op deze dag feestelijke activiteiten in de vestiging Klazienaveen en op woensdag 6 april in de vestiging Emmer-Compascuum.