Dionne Dinkhuijsen nieuwe directeur de Bibliotheek aan den IJssel

Foto: Marjan Oesterholt

Dionnne Dinkhuijssen is per 1 oktober aangesteld als de nieuwe directeur van de Bibliotheek aan den IJssel. Zij volgt Conny Reijngoudt-Zonderop op die met pensioen gaat.

Dionne Dinkhuijsen komt van de Bibliotheek Bollenstreek, waar zij ruim vijf jaar Programmamanager was en deel uitmaakte van het managementteam. Dionne gaat zich de komende periode vooral richten op het samen met de organisatie uitvoeren van de beleidsvisie 2022-2025. Belangrijke issues zijn het vergroten van het bereik, strategisch partnerschap met andere organisaties in het werkgebied en de groei van het cultureel ondernemerschap.

Dionne: “Ik verheug me erop te gaan werken met het bibliotheekteam, de inwoners van beide gemeenten en alle partners. Na deze bijzondere tijd, waarin de wereld even tot stilstand kwam, zullen de bibliotheken nog meer moeten inzetten op (digi-)taalontwikkeling en leesplezier. Goed kunnen lezen of juist blijven lezen: het draagt bij aan een betere wereld, aan zelfontplooiing en helpt om nog meer connecties met elkaar aan te kunnen gaan. Samen met alle collega’s gaan we vorm geven aan deze verdere ontwikkeling van Bibliotheek aan den IJssel. Voor mij is verbinding hierbij de sleutel. Verbinding met elkaar en met onze bezoekers. Daar ga ik me nadrukkelijk voor inzetten.”