Doe mee en win voor jouw bibliotheek: De bibliothecaresse van Auschwitz

Gesponsorde bijdrage. Deze valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Ken jij de graphic novel De bibliothecaresse van Auschwitz al? Dit belangrijke en onvergetelijke boek over moed en hoop is gebaseerd op het waargebeurde verhaal van Dita Kraus, die de Holocaust overleefde. Deze wereldwijde bestseller is nu verkrijgbaar als graphic novel voor jongeren en volwassenen.

Het verhaal: Dita is veertien wanneer ze met haar ouders in het concentratiekamp Auschwitz terechtkomt. Pal onder de ogen van de nazi’s is er in het geheim een schooltje opgezet. Daar waar boeken streng verboden zijn, verbergt Dita met gevaar voor eigen leven de kleinste en meest kostbare bibliotheek die ooit heeft bestaan. Achter in het boek vind je een historisch dossier dat context biedt aan het verhaal. Onder andere dit dossier maakt het boek zeer geschikt om rond 4 en 5 mei te gebruiken om thema’s als de Tweede Wereldoorlog te illustreren en bespreekbaar te maken.

Doe mee en win
Wil jij kans maken op een exemplaar van De bibliothecaresse van Auschwitz? Stuur dan voor vrijdag 12 april een mail naar promotie@uitgeverijdefontein.nl met je mailadres, de naam en de adresgegevens van de bibliotheek waar je voor werkt en vergeet niet te vermelden waarom juist jouw bibliotheek dit boek zou willen winnen. De winnaars krijgen bericht per mail.