EBLIDA Online Workshops ‘Think the Unthinkable’

Op 13, 14 en 16 oktober organiseert EBLIDA drie online workshops naar aanleiding van het onlangs verschenen rapport Think the unthinkable – A post Covid-19 European Library Agenda meeting Sustainable Development Goals and funded through the European Structural and Investment Funds (2021-2027) (pdf)

Onderwerpen die tijdens de workshops aan de orde zullen komen zijn: de activiteiten die bibliotheken organiseerden en organiseren tijdens de coronacrisis, de beste voorbeelden van hoe bibliotheken inspelen op de Sustainable Development Goals (SDG) en de mogelijkheden om fondsen te werven via het  European Structural and Investment Funds (ESIF).

Elke workshop zal bestaan uit drie delen. Het eerste deel is gewijd aan de post-Covid 19 bibliotheek en gaat daarbij in op de activiteiten die door bibliotheken in verschillende landen worden cq zijn ontplooid tijdens de coronaperiode. In het tweede deel zal het gaan over het EBLIDA-rapport Sustainable Development Goals and European libraries (pdf) en in het laatste deel zal worden ingegaan op de financieringsmogelijkheden via de  European Structural and Investment Funds (ESIF).

Voor het programma en aanmelden, zie de EBLIDA-website.