Erna Winters gekozen tot president van EBLIDA en Jessica Jacobs gekozen als bestuurslid van het uitvoerend comité

Erna Winters, directeur-bestuurder van het ABC Huis (Bibliotheek Kennemerwaard) is gekozen tot president van EBLIDA voor de periode 2024-2027. De Vlaamse Jessica Jacobs (directeur VVBAD en hoofdredacteur META) werd gekozen als bestuurslid van het uitvoerend comité.

Dit maakte EBLIDA (European Bureau of Library, Information and Documentation Associations) bekend op de website. EBLIDA over Winters: ‘Met haar schat aan ervaring en niet aflatende toewijding aan de waarden van de bibliotheek- en cultuursector hebben we er vertrouwen in dat Erna ons de komende jaren naar nog grotere prestaties zal leiden.’

Jessica Jacobs zal plaatsnemen in het uitvoerend comité. Andere leden die hiervoor gekozen werden: Andrew Cranfield (Denemarken), Rauha Maarno (Finland), Jacqueline Breidlid (Duitsland), Antonios Mourikis (Griekenland), Liu Palmieri (Italië), Katrina Kukaine (Letland), Helene Heger Voldner (Noorwegen), Zélia Parreira (Portugal) en  Alicia Sellés (Spanje).

EBLIDA heet de nieuw gekozen president en het uitvoerend comité welkom en kijkt ernaar uit hen aan de leden voor te stellen tijdens de vergadering op 8 april in Lissabon.

In Bibliotheekblad 4-2024 (komt uit rond 26 april) leest u een interview met Erna Winters en Jessica Jacobs.