Flevolandse bibliotheken organiseren Innovatiefestival: meld je aan (14 september)

Op donderdag 14 september vindt voor de tweede keer het Innovatiefestival plaats in De Nieuwe Bibliotheek (Almere Stad). Een middag waar de Flevolandse bibliotheken samen met (potentiële) partners, ondernemers en verenigingen op zoek gaan naar kansrijke innovaties. Hoe kunnen we samenwerken aan innovatieve invulling voor de thema’s waar we ons mee bezighouden?

In de aanloop naar het Innovatiefestival konden (potentiële) partners deelnemen aan een van de vier challenges. Deze challenges zijn allemaal gekoppeld aan de maatschappelijke opgave van de bibliotheek. Vijf bedrijven hebben op basis van een challenge een partnervoorstel ingediend. Zij zullen hun idee pitchen in de Dragon’s Den tijdens het Innovatiefestival. Welk idee is kansrijk genoeg voor een subsidie aanvraag van max. € 40.000,- bij het Innovatiefonds van provincie Flevoland?

Aanmelden
Het uiteindelijke doel van het Innovatiefestival is: kennismaken, innovatieve plannen bedenken en delen, netwerken en op vernieuwende wijze samenwerken. Geïnteresseerden ondernemers, bedrijven en verenigingen die hier (gratis) bij aanwezig willen zijn, kunnen zich nu aanmelden. Er is beperkt plek, dus snel opgeven is een must en kan HIER.

12.30 uur: Inloop
13.00 uur: Welkom door Annerie Brenninkmeijer, directeur-bestuurder van De Nieuwe Bibliotheek
13.10 uur: Keynote spreker en dagvoorzitter Ronald Capelle, bibliotheekpionier
13.30 uur: Dragons’ Den
14.30 uur: Pauze
15.00 uur: Creatieve werksessies – Aan de slag met werkvormen of plannen verrijken
16.30 uur: Afsluiting
16.40 uur: Borrel (gesponsord door UPALMERE!)

De Nieuwe Bibliotheek, FlevoMeer Bibliotheek, Bibliotheeknetwerk Flevoland en het Innovatieteam werken voor de provincie Flevoland samen op het gebied van innovatie. Met de oprichting van een Innovatieteam is de maatschappelijke impact van de eigentijdse bibliotheek vergroot en de dienstverlening online en offline verbeterd en vernieuwd. Belangrijke thema’s zijn de aanpak van laaggeletterdheid, participatie in de informatiesamenleving en een leven lang ontwikkelen. Om maatschappelijke impact te maximaliseren, ontwikkelen we veel projecten samen met partners. Om nog meer impact te realiseren organiseren we dit jaar voor de tweede keer het (gratis) Innovatiefestival.

Het Innovatiefestival wordt georganiseerd in samenwerking met De Nieuwe Bibliotheek, FlevoMeer Bibliotheek, Bibliotheeknetwerk Flevoland, het Innovatieteam en Provincie Flevoland.