Jubileumfeest: 70 jaar Bibliotheek Veenendaal

Afgelopen zaterdag was het feest bij Bibliotheek Veenendaal. Met allerlei gratis activiteiten voor jong en oud vierde de bibliotheek het zeventigjarig bestaan.

Bezoekers werden begroet door fantasiedier Gruffalo en een theatrale bibliothecaris. Vervolgens konden ze genieten van de muziekoptredens van leerlingen van Muziekschool De Muzen, historische beelden bewonderen bij de historische vereniging of de tentoonstelling over de geschiedenis van de Bieb bewonderen. Kinderen gingen volledig op in de Boekenspeurtocht, doken plots op in een oud kinderboek bij de green screen activiteit en genoten van de kindervoorstelling ‘De krekel en de mier’. Ze maakten hun eigen schaapje bij het voorleesfeest met Bibi het Biebschaap en een stempel in het Fablab. Jong en oud ging creatief aan de slag bij de mini-workshop etsen en dot painting. Daarnaast luisterde het publiek naar de inspirerende lezing van schrijfster Tatjana Almuli.

Meer foto’s zijn HIER te vinden.