KB genomineerd voor twee Computable Awards

Foto: Computable

De KB is genomineerd voor twee Computable Awards. De genomineerde projecten zijn de Informatiepunten Digitale Overheid (IDO’s) en Krant en foto’s. Iedereen kan nog tot en met 11 september stemmen. De winnaars worden op 5 oktober bekendgemaakt.

De KB is genomineerd voor het beste partnerproject met Krant en foto’s. Het doel van dit project is om met kunstmatige intelligentie (AI) persfoto’s te koppelen aan krantenartikelen. Op die manier wordt het makkelijker om te achterhalen welke verhalen met een foto verbonden zijn. Dit project is een samenwerking tussen de KB, het Noord-Hollands Archief, Groninger Archieven, Sioux Technologies en Picturae. Bekijk hier alle genomineerde partnerprojecten.

Daarnaast is de KB genomineerd voor het beste overheidsproject met het Informatiepunt Digitale Overheid (IDO). Bij deze informatiepunten in bibliotheken kunnen mensen terecht als zij vragen hebben over bijvoorbeeld toeslagen, belastingen, werk, rijbewijs en zorg. Dit project is een samenwerking tussen de KB, het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK), bibliotheken, de Belastingdienst, CAK, CBR, CIZ, CJIB, DUO, SVB en UWV. Bekijk hier alle genomineerde overheidsprojecten.

De Computable Awards worden toegekend aan bedrijven, projecten en personen die zich het afgelopen jaar met een ICT-dienst hebben onderscheiden. Er zijn 16 categorieën. De winnaars worden voor de helft bepaald door het publiek en voor de helft door een jury. De awards zijn een initiatief van Computable, een onafhankelijk platform voor Nederlandse ICT-professionals.

Wil jij ook stemmen? Dat van via de stemmodule op de website van de Computable Awards. Je kunt 1 keer stemmen. Je hoeft niet in alle categorieën een stem uit te brengen.