Mooie inzendingen Schrijfwedstrijd Bibliotheek Dommeldal

Julie van der Horst (7 jaar), Jolien Smits (8 jaar) en Janna Franken (10 jaar en de winnaar van de Schrijfwedstrijd).

Kinderen in de regio hebben volop hun creativiteit laten zien bij de Schrijfwedstrijd van Bibliotheek Dommeldal, die georganiseerd werd in het kader van de Kinderboekenweek.

De bibliotheek daagde kinderen op de basisscholen uit om zich uit te leven rond het thema “Bij mij thuis”, het thema van de Kinderboekenweek. En dat heeft de jeugd gedaan. “We hebben best veel inzendingen ontvangen, bijna dertig. Kinderen hebben mooie verhalen, gedichten en tekeningen gemaakt”, zeggen Sanne Teesink en Martin de Bruijne, de initiatiefnemers van deze schrijfwedstrijd.

De creaties kwamen uit het hele werkgebied van Bibliotheek Dommeldal. Uiteindelijk heeft de jury drie winnaars gekozen. “Natuurlijk zijn het allemaal winnaars, maar drie inzendingen willen we extra in het zonnetje zetten.” Winnaar van de Schrijfwedstrijd 2023 van Bibliotheek Dommeldal is de tienjarige Janna Franken. Tweede prijzen zijn er voor Jolien Smits en Julie van der Horst. Ze kwamen deze week hun prijs ophalen in de bibliotheek in Nuenen.