Nieuwe podcast What the bieb?! online

(Video en podcast onder bericht)

Twee aanstormende politieke talenten zijn te gast! Berber van den Essenburg (23) van PvdA Edam-Volendam en Alexander Bakker (25) van VVD Landsmeer. Zij roepen jongeren op om vooral te gaan stemmen tijdens de gemeenteraads-verkiezingen (14,15,16 maart) én naar de bibliotheek te gaan.

De twee kandidaten praten in Purmerend, in de vestiging van Bibliotheek Waterland, met Sylvia Bakker en Norbert van Halderen (directeur Bibliotheek Waterland). Over de belangrijke rol van de bibliotheek als centrale plek in de samenleving, waar je hulp en ondersteuning kunt krijgen op allerlei gebieden en digitaal vaardig kunt worden. Dat jongeren de bibliotheek (gratis tot 25 jaar!) meer moeten gebruiken, bijvoorbeeld om huiswerk te maken als er thuis geen rustige plek is. Maar er wordt meer besproken: de opkomst van lokale partijen en hoe we jongeren enthousiast kunnen maken over de politiek.