Studie-Ei geopend in bibliotheek Zaamslag

Foto door Kelly Thans Photography

In bibliotheek Zaamslag (onderdeel van de Bibliotheek Zeeuws-Vlaanderen) is een studieplek gerealiseerd. Niet zomaar een plek maar een nieuw en uniek ontwerp: een Studie-Ei.

Steeds meer scholieren en studenten hebben behoefte aan een goede en rustige plek om te studeren. Dit is gebleken na het enorme succes van de studieplekken in bibliotheek Terneuzen. De gemeente Terneuzen en bibliotheek Zeeuws-Vlaanderen zijn daarom rond de tafel gaan zitten om te kijken hoe hierin verder te voorzien.

Speciaal voor dit doel is een ontwerp gemaakt. De opdracht was niet alleen een praktische ruimte maar ook een die qua vorm een eigen verhaal vertelt. Het eerste resultaat is nu gerealiseerd in bibliotheek Zaamslag. De studieplek biedt plaats aan meerdere personen en kan op diverse manieren in de ruimte neergezet worden. Het Studie-Ei is voorzien van stopcontacten en een laptop. Ook kan er geprint worden.

De wethouders Sonja Suij (onderwijs) en Jeroen de Buck (cultuur) van de gemeente Terneuzen openden maandag 27 mei samen met directeur van bibliotheek Zeeuws-Vlaanderen Rudi Crombeen het Studie-Ei. ,,Je zit er afgesloten, maar niet opgesloten.”

Hierna worden ook de bibliotheken in Koewacht, Biervliet en Sas van Gent voorzien van een Studie-Ei. Wonka architectuur uit IJzendijke heeft het ontwerp gemaakt. Dethon verzorgde de uitvoering. Dit bedrijf biedt werk aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.