Taskforce VOB telt 15 deelnemers

De ‘taskforce’ die moet proberen de stilstand bij de Vereniging van Openbare Bibliotheken (VOB) te doorbreken en de VOB weer in beweging te brengen komt 24 februari twee dagdelen bijeen om te praten over de ’transitie’ van de VOB en over de lobby rondom de Wet stelsel openbare bibliotheekvoorzieningen (Wsob). De taskforce bestaat uit 15 deelnemers.

In een mail aan de VOB-leden, in het bezit van Bibliotheekblad, liet interim-directeur Anton Kok op 13 februari weten dat de op 12 december 2019 in het leven geroepen taskforce op 8 januari voor het eerst bij elkaar geweest is. ‘In deze bijeenkomst is onder andere gesproken over taken en doelen van de taskforce en een globale planning. Daarnaast verzamelt de taskforce good practices ter ondersteuning van de lobby, buigt zij zich over de evaluatie Wsob en over de inrichting van de vereniging,’ schrijft Anton Kok.

Hij liet de leden verder weten hoe de samenstelling van de taskforce is geworden.

De 15 deelnemers zijn: Annelies Bakelaar (Biblionet Drenthe), Frans Bergfeld (Bibliotheek Waterland), Wieb Broekhuijsen (Bibliotheek West Achterhoek), Jeanine Deckers (Bibliorura), Alice van Diepen (Bibliotheek Deventer), Marly Driessens (Bibliotheek De Lage Beemden), Jan Gommer (Bibliotheek Flevomeer), Eric de Haan (Bibliotheek Angstel, Vecht en Venen), Herman Horst (Bibliotheek Midden Brabant), Theo Kemperman (Bibliotheek Rotterdam), Anton Kok (VOB), Willem van Moort (BplusC), Gerry Poelert (Cultura Ede, bestuur VOB), Gert Staal (Bibliotheek Lek & IJssel) en Chris Wiersma (de nieuwe bibliotheek).