Meld je aan voor de Gouden Strop Thrillertour 2023

De winnaars van de NBD Biblion Gouden Strop 2022: Marjolein van der Gaag, Susan Smit (die de prijs namens Marion Pauw in ontvangst nam), Bas Haan en Anya Niewierra. Foto: Jelmer de Haas

Dit jaar organiseert de stichting Gouden Strop in samenwerking met NBD Biblion opnieuw de ‘Gouden Strop Thrillertour’. De thrillertour bestaat uit tien avonden of middagen door het hele land waarbij bibliotheken de beste Nederlandse thrillerauteurs aan het publiek voorstellen. Hoe leuk zou het zijn om de winnaar van de NBD Biblion Gouden Strop 2023 – die op 25 mei bekend is – in jouw bibliotheek te hebben? Of een eerdere winnaar van de belangrijkste thrillerprijs van Nederland? Of een thrillerauteur uit jouw eigen regio? NBD Biblion zoekt tien bibliotheken in heel Nederland die aan dit evenement willen deelnemen en er een spannende en interessante middag of avond van gaan maken.

De Gouden Strop Thrillertour 2023 vindt plaats van 18 september tot en met 8 oktober. Over het honorarium voor de auteurs (maximaal 3 per evenement) hoef je je geen zorgen te maken. Dat honorarium (€ 333 all-in per persoon) mogen de auteurs declareren bij de stichting De Gouden Strop. De rest van de kosten – als die er zijn – en het geregel is voor de bibliotheek zelf: het zoeken van een presentator, het uitnodigen van de auteurs, het verzorgen van de publiciteit. Je geeft dus zelf invulling aan het evenement, omdat je zelf het beste weet wat de mogelijkheden van jouw bibliotheek zijn en welke Nederlandse thrillerauteurs jouw leden het liefste lezen.

Wil jij meedoen aan de Gouden Strop Thrillertour? Meld je dan vóór 6 februari aan via het reactieformulier.