Prinses Laurentien en vele anderen lezen voor tijdens Het Nationale Voorleesontbijt (25 januari)

Prinses Laurentien tijdens de editie van 2022.

Dit jaar wordt het 20-jarig jubileum van De Nationale Voorleesdagen gevierd. De campagne wordt traditiegetrouw op de eerste dag ingeluid met Het Nationale Voorleesontbijt. Prinses Laurentien, ministers Robbert Dijkgraaf en Dennis Wiersma, Monique Westenberg, London Loy en andere BN’ers lezen deze ochtend aan peuters en kleuters voor uit het Prentenboek van het Jaar: Maximiliaan Modderman geeft een feestje van Joukje Akveld en Jan Jutte.

Prinses Laurentien leest tijdens Het Nationale Voorleesontbijt voor bij OBS De Notenkraker in Hoogvliet. Victoria Koblenko zal voorlezen uit de Oekraïense vertaling van het Prentenboek van het Jaar. Tijdens De Nationale Voorleesdagen zijn er bij de bibliotheek gratis vertalingen beschikbaar van het Prentenboek van het Jaar in het Pools, Turks, Arabisch en Oekraïens.

Overzicht Voorleesontbijten:
H.K.H. Prinses Laurentien bij de OBS De Notenkraker in Hoogvliet
Eva Cleven bij het Kindcentrum Het Kompas in Steenwijk
Minister Robbert Dijkgraaf bij het Kinderboekenmuseum in Den Haag
Victoria Koblenko bij de Louis Bouwmeesterschool in Amsterdam
London Loy bij de Da Costa School in Rotterdam
Milouska Meulens bij de 14e Montessorischool in Amsterdam
Joshua Nolet bij de Dreefschool in Haarlem
Staatsecretaris Gunay Uslu bij de Montessorischool Azalea in Amsterdam
Monique Westenberg bij het Kinderdagverblijf In de Wolken in Rotterdam
Minister Dennis Wiersma bij de Basisschool St. Michaël in De Bilt (en gaat vervolgens in gesprek met kinderen uit de bovenbouw over lezen).

De campagne De Nationale Voorleesdagen duurt tot en met zaterdag 4 februari. De campagne stimuleert het voorlezen aan kinderen die zelf nog niet kunnen lezen en benadrukt de voordelen van het (voor)lezen, waaronder het positieve effect op woordenschat, spelling en tekstbegrip. De campagne is een project van Stichting Lezen en wordt uitgevoerd door Stichting CPNB. DPG media is partner van De Nationale Voorleesdagen. Meer informatie via www.nationalevoorleesdagen.nl.