Bibliotheek Utrecht en Museum Catharijneconvent werken samen met Sinterklaascampagne

(Video onder bericht)

Sinterklaas is neergestreken in zijn huis bij Museum Catharijneconvent in Utrecht. Hij blijkt dol te zijn op verhalen en lezen. Daarom is hij dit jaar ambassadeur van de campagne ‘Wie dit leest … kan ook een boek lezen’ van Bibliotheek Utrecht. De ambitie van deze campagne voor 2022 is: ieder kind in Utrecht is lid van de bieb, gaat de pas gebruiken en gaat lezen. Sinterklaas gaat er in elk geval voor. In een vrolijk filmpje dat hieronder te zien is, roept hij alle kinderen op om boeken op hun verlanglijstje te zetten. En een bibliotheekpas. Die is ook nog eens gratis tot en met 17 jaar.

Eerder dit jaar werden o.a. ook de Utrechtse burgemeester Sharon Dijksma, wethouder Anke Klein, minister van onderwijs Dennis Wiersma, FC Utrechtspeler Sander van de Streek en Marijke & Pieter Honing van McDonald’s Utrecht ambassadeur van deze bibliotheekcampagne.
Kijk voor meer informatie op bibliotheekutrecht.nl/wieditleest